Tankar!

God förmiddag gott folk! 
 
Äntligen fredag och helg,men det känns som helg för mig hela tiden. Att gå hemma heltid sjukskriven kan ta på krafterna. 
 
Sommaren 2000 tog man studenten och min kära  mamma fixade jobb till mig som va inom samma företag som henne. Började min anställning i agusti månad. Många nya Utmaning som ung och Oerfaren inom arbetet. Månaderna gick och åren gick och magen började klydda pga av all stress och Konstiga tider. I många år gick man upp 0415 för hinna med första bussen till centralen & sen sitta och vänta på nästa buss som tog mig till arbetet.
 
Fick inte ordentligt med sömn och en massa stress det blev resultatet på min mage efter många år och sen inlagd på sjukhuset pga av magproblem. Stress är farligt och kan ställa till så himla mycket. 
 
 
När man har jobbat inom samma företag och börjar bli kunning på det man gör så blir man mer säker och mer avslappnad. Har haft min stunder med många kollegor på gott och ont men vi alla har lärt oss att det som har hänt har sket och en läxa att inte göra om. Livet går vidare & man blir äldre och klokare. 
 
Men nÅgot som jag aldrig kommer glömma är hur elaka människor kan vara. Att få emot sig ett helt lag och frysa ut en är rena vuxen mobbning. Jag fick order att inte berätta något och ändå försökte många pressa ut mig information. Rykten gick och ensam gick man och mådde dåligt av allt som spreds Och fick ta beslutet som jag egentligen inte ville. Jag gjorde inget fel och gjorde som jag blev tillsagd. Fick riktigt tråkigt avslut på mitt förra jobb efter 17 år fick man inget tack eller en fattig blomma. Det högg i mitt hjärta efter alla dessa år.
 
Ett år senare sitter jag här med sjukskrivning och kommer inte kunna återgå till mitt arbete pga av mina skador. 
Jag kom till en jätte trevlig arbetsplats inom samma företag och trivdes efter en vecka. Jätte fin gemenskap med bra tider och allt passade mig perfekt men tyvärr klarade min kropp ej av alla lyften utan skadade mig ännu mera i nacke och rygg.